ישנם מספר דברים שגוגל לא מספרים לכם וכדאי שתדעו.
כתבה זו שווה לכם המון כסף.
העליתם מודעה בגוגל אדוורדס, גוגל ביקשו מכם לבחור את תוכן המודעה, מילות מפתח ואמצעי תשלום.
ההודעה שלכם מיידית מתחילה לרוץ, עד כאן הכל תקני ורגיל, המחיר היומי סביר ואתם נותנים למודעה להמשיך לרוץ בלי להיכנס מידי יום לקמפיין שלכם, אחרי הכל אתם אנשי עסקים עסוקים.
יום אחד החלטתם לבדוק מה קורה עם הקמפיין, אתם נכנסים פנימה ורואים סכום שלא ציפיתם לו, ומספר צפיות לא הגיוני כלל למילת המפתח שלכם , בסדר גודל של מיליונים.
הרשו לי להכיר לכם את רשת התוכן של גוגל.
רשת התוכן - רשת אתרים פרטיים של גולשים אשר משתפים פעולה עם גוגל, האתרים שמים מודעות פרסומת של גוגל ובתמורה מתחלקים ברווחים על כל קליק.
אתם תוהים לעצמכם מי ביקש להיות ברשת התוכן הזאת ואיך לא ידעתם שאתם בכלל שם.
נחזור חזרה בזמן לרגע בו פתחתם את הקמפיין....
מסתבר שגוגל אדוורדס לקחו כמובן מאליו שאתם רוצים להיות ברשת התוכן.
נזכיר בקצרה מספר חסרונות של רשת התוכן.
הצגה ברשת התוכן לרוב הינה באתרים שאינם רלוונטיים לאתרכם כלל, בניגוד למנוע חיפוש בו בחרתם באלו מילות חיפוש להופיע.
רשת התוכן שייכת לבעלי אתרים פרטיים בעלי אינטרסים אשר יעשו הכל כדי שילחצו על המודעה שלכם.
לרוב האתרים ברשת התוכן אינם בעלי תוכן ממשי ובעלי האתרים יצרו אותם אך ורק לשם כך שיקליקו על המודעה שלכם.
האם יש גם יתרונות לרשת התוכן:
כן. אם יש לכם מוצר מדהים שאין לו מילות מפתח מתאימות אבל אתם רוצים שכל העולם ישמע עליו.
אם אתם רוצים מיליוני חשיפות בלי קשר ללקוחות ממוקדים זה המקום שלכם.
טוב, גילינו שגוגל לא ממש נתנו לכם את האופציה לבחור אם להיות ברשת התוכן או לא, האם פה זה מסתיים?
לא. העלות לקליק ברשת התוכן אותה גוגל הגדירו עבורכם הינה מה שהגדרתם למילות חיפוש בגוגל, אולם יש באפשרותכם לבחור עלות שונה לקליק עבור רשת התוכן, גם את זאת אף אחד לא יספר לכם.
כעת לדבר הכי חשוב הגעתם למסקנה שאתם לא מעוניינים ברשת התוכן מה עושים?
כמובן שמבטלים את ההצגה ברשת התוכן, גם אם אתם משתמשי מחשבים מנוסים ומכירים את גוגל אדוורדס היטב, תתקשו למצוא היכן מבטלים את ההופעה ברשת התוכן.
לשם כל אלה שלא מצאו: בוחרים את מסע הפרסום בו אתם מעוניינים לבטל את רשת התוכן> לאחר מכן לוחצים על ערוך הגדרות מסע פרסום > מורידים את הסימון מרשת התוכן.
הערה חשובה אם פתחתם קמפיין נוסף באותו שם משתמש גוגל שוב יאשר עבורכם את רשת התוכן, אפילו אם ביטלתם אותה בקמפיינים האחרים.
טוב כעת לכספים:
99 אחוזים מכלל המפרסמים בגוגל הינם אנשי עסקים עבורם פרסום נחשב להוצאות וכן לקבלת החזרי מע"מ.
בניגוד להיגיון הפשוט לא תקבלו שום החזר מע"מ על הפרסום בגוגל.
מסתבר שגוגל משלמת מע"מ באירלנד עבור הפרסום בגוגל ישראל.
מה שבפועל מייקר לכם את הפרסום ב-15.5% בניגוד לציפייה לקבל את המע"מ חזרה.
אין מה לעשות בעיניין - רק שתדעו.
בנוסף אם אתם מחכים שגוגל ישלחו לכם חשבוניות הביתה אתם יכולים להפסיק לחכות, עליכם להדפיס אותם דרך הקמפיין.
בתור מעריץ של גוגל החל מהפיתוח, הגדולה, האלגוריתם המדהים שלהם והתוצאות הרלוונטיות ביותר שהם נותנים היה לי קצת קשה לכתוב את הכתבה אבל אני מאמין בגילוי נאות, וגם אם מדובר בהפסד של כמה מאות שקלים מכל לקוח הם חייבים לתת את המידע הזה.
אשמח לעדכן אם מישהו בגוגל יעשה משהו בעיניין.
מעוניינים בעזרה בניהול הקמפיין אדוורדס
אתם מוזמנים ליצור עימנו קשר
משרד: 077-3500052
פלא' : 052-5327590