מאמר זה ירכז עבורכם את "5 הטעויות הנפוצות בקידום אתרים עצמאי", אני בטוח שהכתוב כאן יעזור לאלו שמקדמים את אתריהם בעצמם ויחסוך להם לפחות 5 טעויות נפוצות שהם עושים כל פעם מחדש.
1. תגית מילות מפתח (Keywords meta tag)
תגית זאת היא המקום הכי טוב לשים בו את מילות המפתח אבל לא לשים באותה תגית את כל מילות המפתח האפשריות שאולי אנשים יחפשו אותן בשביל להגיע לאתרכם, גם לא את כל מילות המפתח של האתר אלא רק של דף ספציפי בו אתם שמים את תגית מילות המפתח. כמו כן תגית מילות המפתח לא תכיל יותר מ20 מילות. למשל אם אתרכם מוכר כרטיסים, מילות המפתח שלו יהיו: כרטיסים, כרטיס וכו' חשוב גם שהמילות מפתח שנבחרות יופיעו בתוכן הדף.
2. תגית אבסטרקט (Abstract meta tag)
בדר"כ משתמשים בתגית זאת כתחלופה או בנוסף לתגית התיאור, אבל לאחרונה מנצלים אותה לדחיסת עוד ועוד מילות מפתח בתוך עמוד אחד. גוגל לא מעוניין במידע לא קשור לעמוד או יותר מדוייק – הוא לא מעוניין במידע שהגולש הפשוט לא יכול לראות. לדעתי לתגית אבסטרקט אין שימוש בימינו.
3. תגית תאור (Description meta tag)
הרעיון העומד מאחורי תגית התיאור הוא לתאר את תוכן העמוד בצורה הטובה ביותר. שמתי לב שרבי ממקדמי האתרים העצמאים ממלאים את תגית התאור במילות מפתח רבות, או מכניסים לתגית זאת טקסט שלם. תגית זאת לא אמורה לכלול יותר מ20-25 מילים, כמובן אפשר וכדי להכניס בתוכה גם כן כמה מן מילות המפתח הרצויות אבל לא להגזים.
4. תגית כותרת (Title Tag)
אני מאמין שזאת התגית הכי חזקה בדף האינטרנט כולו, כי מנועי חיפוש סורקים את התגית הזאת לפני כל תגית אחרת שמאחסת מידע. זאת התגית שאומרת למנועי חיפוש איזה תוכן יש באותו עמוד והיא לא צריכה לעלות על 60 אותיות. אל תבזבזו את התגית הזאת על כתובת האתר שלכם!
5. תוכן
אם שמתם לב התיחסתי רק לאופטימיזציית דף בודד ולא אתר שלם. לכל עמוד אמורות להיות מילות מפתח משלו, ואותן מילות מפתח אמורות להיות חופפות בין תגית תאור, תגית מילות מפתח, ותגית כותרת. תוסיפו גם את מילות המפתח לתוכן עצמו, ובכך תסיימו אופצימיזציה מצויינת.
בסופו של דבר השאלה המרכזית למה עמודי תוכן לא עולים בתוצאות חיפוש של מנועי חיפוש? והתשובה פשוטה כי הם לא עברו אופטימיזציה, אפילו בסיסית לא. מנועי חיפוש הם פשוטי הבנה, אתם מכניסים מילת מפתח שאתם מחפשים והם פולטים את האתרים שהם מצאו אם אותן מילות מפתח. אז אם אין בעמוד תוכן שלכם את אותן מילות מפתח אז הוא לא יעלה בין אותן תוצאות. כמובן שיש עוד הרבה משפיעים על תוצאות חיפוש ראשונות במנועי חיפוש וכמובן יש עוד הרבה דרכים לקדם עמודי תוכן של אתרכם, וזאת רק אחת מהן אם אתם רוצים לקדם את אתרכם בכמה שיותר שיטות קידום מוכחות ומוצלחות אתם מוזמנים לפנות אלינו דרך תיבת הצור קשר. קידום אתרים מוצלח.