אתר דינאמי לעומת אתר סטאטי - מה עדיף?
אתר דינאמי הוא אחד מהחידושים הרבים שנעשו בתחום האינטרנט בשנים האחרונות.
מטרתו של אתר דינאמי היא לאפשר עדכון שוטף של התוכן, בין אם תוכן זה הוא תמונות או טקסט, לא על ידי חברת בניית האתרים, אלא על ידי הלקוח עצמו.
אתר דינאמי אם כן טוב במיוחד כשיש חנות וירטואלית או קטלוג מוצרים אחר שזקוק לעדכון שוטף.
אתר דינאמי – כיצד הוא בנוי?
אתר דינאמי מתוכנת בדרך כלל בשפות תכנות כגון ASP, PHP, או JAVA. הקוד הזה יוצר את ה-HTML שמופיע בדפדפן.
XHTML ו-XML הן שפות תכנות שהופכות להיות הסטנדרט, וייתכן שיום אחד יחליפו את ה-HTML סופית.
עם זאת רוב הדפדפנים קוראים HTML ללא בעיות, ולכן הפלט של האתרים בדרך כלל יופיע ב-HTML בגלל העובדה הזו.
אתרים דינאמיים בנויים בדרך כלל על בסיס נתונים, בו מאוחסן התוכן, והקוד הדינאמי "מושך" את התוכן מהמסד.
כפי שציינו בפתיחה אתר דינאמי פונה לחברות שיש להן הרבה תוכן שזקוק לעדכון שוטף ויומיומי, עם מערכת שיוצרת דפים חדשים באופן דינאמי, מבלי לפנות לחברת בניית האתרים.
דוגמאות לחברות כאלה הן חברות בעלות חנות וירטואלית או קטלוג וירטואלי, וכו'.
אתר סטאטי – כיצד הוא בנוי?
אתר סטאטי הוא בעצם סט של עמודים סטאטיים שיצרו ביניהם קישורים.
אתר סטאטי מכיל עמודים סטאטיים, שכל אחד מהם הוא בעצם תיקיית HTML שנוצרה ונשמרה באופן מקומי על מחשב או בתוך השרת.
בכל פעם שצריך לעשות שינוי תיקיית ה-HTML תיפתח מחדש, תיערך ותישמר.
אתר סטאטי – למי הוא מיועד?
אתר סטאטי טוב במיוחד לחברות קטנות ולאנשי מקצוע שמעוניינים באתר תדמית מהודק וייצוגי.
כמו כן מספר העמודים שנחשב לאפקטיבי באתר סטאטי הוא 35. אם ישנם הרבה עמודים מעבר לכך, או שיש צורך בעדכון תוכן שוטף ויומיומי, כדאי לשקול את האופציה של אתר דינאמי משום שזה מאפשר ללקוח לעדכן את האתר בעצמו ללא תלות בחברה לבניית אתרים.
אתר דינאמי לעומת אתר סטאטי – קידום אתרים
עכשיו לאחר שציינו את ההבדלים המבניים של אתרים סטאטיים אל מול אתרים דינאמיים הגיעה השאלה הגדולה- זה טוב לגוגל?
ובכן, התשובה היא כי אתר סטאטי מנצח, למרות שהוא נחשב לעיתים כשייך לדור הישן.
ואכן, גוגל מעדיף בבירור תוכן של אתר סטאטי על פני אתר דינאמי . אך אם בכל זאת באתר דינאמי חשקה נפשכם, נסו להתמקד בתחומים הבאים:
• הפחיתו במשתנים. השתמשו רק בשני פרמטרים, לא יותר. הסיבה לכך היא שגוגל מייחס פחות חשיבות לדף בעל משתנים רבים מדי.
• אל תשתמשו במשתנה ID. העכבישים מתעלמים הרבה פעמים מהמילים האלו.
• אם אתם רוצים להשתמש בעוד פרמטרים, חלקו את האתר לספריות שונות.
• נסו לבנות אתר דינאמי עם מערכת דינאמית שיוצרת דפים סטאטיים. כך תקבלו את הטוב משני העולמות.
• הימנעו מאתר פלאש! גוגל לא סובל אתרי פלאש, ואינו "סופר" אותם. הסיבה לכך היא שאתר פלאש מורכב מתמונות, בעוד שגוגל קורא רק טקסטים. אין לו מה לעשות עם האינפורמציה שמוצגת באתר פלאש, וחבל.
• השתמשו בכתובות דפים בעברית.
אנחנו בריקונספט חברת קידום אתרים נסייע לכם להחליט מה מתאים יותר לאתר שלכם. ברשותנו כלים מתקדמים ליצירת כל מערכת שתרצו, יחד עם הידע והניסיון שמאפשר לנו לסייע לכם לבחור בין אתר סטאטי לאתר דינאמי בהתחשב בכל צרכי האתר שלכם כולל צרכים של קידום אתרים. צרו קשר לקביעת פגישה ותוכלו לשמוע מה יש לנו להציע.